Välkommen till det lilla bolaget med det stora hjärtat.

    Brukartorget grundades 2004 och har hela tiden haft fokus på närhet och gemenskap. Vi har idag avtal med drygt 20 kunder och vi är 140 medarbetare på både heltid- och deltidsanställda. Socialstyrelsen skriver nov. 2011, då Brukartorget fick tillstånd att bedriva verksamheten; ”Socialstyrelsen vill särskilt lyfta fram verksamhetens tydliga rutiner som om de används garanterar en god kvalitet.” Detta är vi på Brukartorget mycket stolta över.

    Vår historia

    Brukartorget grundades 2004 och har hela tiden fokus på närhet och gemenskap. Vi är ett medelstort assistansbolag som inte vill bli så mycket större. Vi vill istället vårda kvalitén och gemenskapen med våra Brukare och vår personal. Vi har idag avtal med drygt 20 Brukare och vi har ca. 140 personliga assistenter anställda hos oss, både heltid- och deltidsanställda. Vi har en mycket låg personalomsättning. Sedan starten har vi kollektivavtal tecknat genom Almega Vårdföretagarna och Kommunal. Vi tror på det mindre företaget där man kan bli sedd och hörd. Vi tycker det är viktigt att prioritera en fika tillsammans.

    Vår affärsidé är ”Med Brukaren i centrum vill vi i alla led inom företaget göra det lilla extra”, och det är så vi känner, varje dag! Hos oss tar vi för givet att du som Brukare eller vårdnadshavare, vill vara med och påverka assistansen. Det är bara du som vet hur du vill ha din dag. Vi hoppas att du ska tycka att några av våra månadsevent är trevliga att vara med på. Du hittar dem under fliken ”Event” på vår hemsida.

    Förutom de utbildningar som rekommenderas för personliga assistenter så utbildar vi kontinuerligt i ”Förflyttningskunskap” och att ”Förebygga och bemöta ett utagerande beteende”. Det är undertecknad som håller i dessa utbildningar. Jag har licensens och är utbildad av Durewall-institutet i Göteborg.

    Brukartorgets verksamhet är uppbyggd utifrån Socialstyrelsens föreskrifter ”Ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete” (SOSFS 2011:9) Detta ledningssystem ska säkerställa att vår verksamhet bedrivs utifrån fastställda processer och rutiner. Arbetsmiljöverket sa vid sitt besök hos oss den 15/4 2014 att vi var ett föredöme för branschen. Socialstyrelsen skriver nov.  2011, då Brukartorget fick tillstånd att bedriva verksamheten; ”Socialstyrelsen vill särskilt lyfta fram verksamhetens tydliga rutiner som om de används garanterar en god kvalitet. I verksamheten finns goda, vidimerade kunskaper inom alla de tre områden som efterfrågas, sociallagstiftningen, arbetsmiljölagstiftningen och ekonomi inkl. assistansersättningen. Brukartorget har en verksamhet som har goda förutsättningar att drivas på ett sätt som är i enlighet med gällande lagar och föreskrifter”. Vi är mycket stolta över den bedömningen från Socialstyrelsen.

    Brukartorget är sedan 2004-11 ett aktiebolag och vårt organisationsnummer är 556667-5160. För att du skall kunna se att vi sköter vår ekonomi så hänvisar jag till allabolag.se.

    Vårt säte är i Mörbylånga kommun, men vi bedriver verksamhet i Mörbylånga, Borgholm, Kalmar, Mönsterås, Nybro, Torsås och Oskarshamns kommun. Vi finns i din närhet när du behöver oss. Varje dag! Vill du veta mer om oss så hör av dig.

    Med vänlig hälsning Lena Norlander, Verksamhetschef Brukartorget.

    Därför väljer våra kunder oss!

    Ett stabilt, litet bolag
    Vi har alltid engagerad personal och en enkel struktur i vår ledning. Såklart blir det då enklare för dig att alltid kunna nå oss när du behöver svar på dina frågor.
    Fantastisk gemenskap
    Hos oss blir du alltid sedd, får känna närhet och gemenskap när du önskar. Vi finns alltid nära dig och varje månad har vi aktiviteter bara för att ha kul tillsammans.
    Tillsammans kämpar vi
    Vi har alltid tyckt att du som kund ska ha rätt att påverka din egna vardag. Därför kämpar vi alltid lite extra för att du ska få leva just ditt liv till fullo. Varje dag.